Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

onsdag 23 februari 2011

Vinterambivalens

Jag har drabbats av ett svårt fall av vinterambivalens. När jag gick upp i morse och fick se att det låg ett nytt lager snö på marken tänkte jag att "Nä, inte ännu mer snö! Tar det här aldrig slut?" Samtidigt känns det som att man inte riktigt får tänka så. Att man bör vara tacksam för varenda vinterdag man får 2011.

Jo, jag vet att 2010 var ett av de varmaste åren globalt sedan mätningarna började på 1870-talet, men det hjälper inte! Jag är trött på vintern! Blir överlycklig så fort jag hör fågelkvitter eller se snö som smälter längs vägkanterna. Detta trots att jag vet smältsäsongen på Grönland var 50 dagar längre än normalt och att Nuuk hade det varmaste året sedan 1873. Jag är trött på snö!

Snöigt hemma på Viks Ödegärde.

Inga kommentarer: