Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

torsdag 23 september 2010

Spex, drugs and rock n' roll!

Så börjar den kommande spexproduktionen dra igång på allvar (nanokort beskrivning av spex för den som undrar: humoristisk studentikos teater på ett historiskt eller litterärt tema med mycket improvisation). Den här gången kommer jag inte att stå på scenen, utan vara med som sångpedagog. Just den rollen har också gjort att jag suttit med i juryn som ska välja ut vilka sökande skådespelare som ska vara med i ensemblen. Ett grymt svårt jobb, eftersom vi haft ett 20-tal sökande, varav väldigt många hade otroligt starka kvaliteter. Det är jobbigt att välja bort folk som är bra.

Men nu börjar det alltså bli dags. Vad spexet handlar om är än så länge hemligt, men det kommer att bli ruskigt bra, kan jag avslöja redan nu.

Vad som inte är hemligt är att jag imorgon ska intervjuas i Göteborgs studentradio, K103. Så ställ in radion på 103,1 MHz imorgon vid tretiden och hör mig prata spex med representanter från våra systerspex, Medicinarspexet och Veraspexet.

(Bilden är ifrån höstrevyn Valet och Kvalet, som vi satte upp i början av september.)

Inga kommentarer: