Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

söndag 3 juli 2011

Och de nominerade är... (trumvirvel)

Häromsistens utlyste jag en omröstning om vilken titel jag borde ha på skivan. Har fått in en massa röster nu och resultatet blev...

Plats 9 - Hinna ifatt - inga röster alls!

Plats 8 - Vi har gjort nånting som ingen annan nånsin gjort förut - 2 röster!

Plats 7 - Birger Jarlsgatan 3 - 4 röster

Plats 6 - Äntligen - 4 röster, 2 förstaplatser

Plats 5 - Vimmelkantig - 5 röster

Plats 4 - Vända blad - 5 röster, 3 förstaplatser

Plats 3 - Din terapeut - 8 röster, 1 förstaplats

Plats 2 - Inte riktigt än - 9 röster, 6 förstaplatser

Plats 1 - Jag skulle aldrig kasta bort nåt sånt - 12 röster, 7 förstaplatser

Tack alla som har röstat! Det blev långt ifrån det resultat jag hade gissat på. Jag är nu 90% säker på att jag kommer att välja antingen Jag skulle aldrig kasta bort nåt sånt eller  Inte riktigt än. Jag är nog egentligen mer förtjust i det sistnämnda, men beroende på hur bra Jag skulle aldrig-låten blir så kanske det är en bättre titel på hela skivan. Är nog egentligen aningen skeptisk till att ha en låttitel som titel på skivan om den inte sammanfattar skivan på ett bra sätt, vilket jag inte är säker på att den här gör. Eller?

Tänk, vad mycket det är att ta ställning till när man gör en skiva! Man kan ju också göra som Josefin Mälberg och kalla skivan för sitt eget namn. Men nja. Jag vill ha ett konkret namn på skivan.

Inga kommentarer: