Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

tisdag 28 juni 2011

EMANUEL DISSAR - del 26: "Intelligenta" telefonsvarare

Jag har har ringt Arbetsförmedlingen ett antal gånger den senaste veckan för att rapportera att ha har blivit med jobb. Men det har inte varit så lätt. Jag har försökt få tag på min personliga handläggare, och det gör man genom att säga dennes namn till en telefonsvarare, som ska förstå vad jag säger, och koppla mig rätt. Ungefär såhär blir samtalen:

Telefonsvararen: Välkommen till Arbetsförmedlingens kundtjänst. Säg namnet på den du vill bli kopplad till.

Jag: Kerst...

Telefonsvararen (avbryter): Om du vill bli kopplad till... förlåt. Nu förstår jag inte vad du menar. Säg namnet på den du vill bli kopplad till.

Jag: Kerstin Kristensson.

Telefonsvararen: Vem vill du bli kopplad till?

Jag: Kerstin Kr...

Telefonsvararen (avbryter): Säg namnet så kopplar jag fram dig.

Jag: Kers...

Telefonsvararen (avbryter IGEN): Förlåt, nu förstår jag inte vad du menar. Repetera eller säg hjälp.

Jag: Kerstin Kristensson.

Telefonsvararen: Du vill tala med Kerstin Kristensson, stämmer det?

Jag: Ja!

Telefonsvararen: Varsågod.

(Tyst i två sekunder)

Telefonsvararen: Den du söker är inte inne. Du kopplas till växeln. För snabbare handläggning, säg namnet på den du vill bli kopplad till.

Jag: Men...


Och ungefär sådär håller det på. Jag får försöka igen imorgon antar jag. Suck.


Inga kommentarer: