Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

tisdag 8 februari 2011

Du är skyldig mig apor!

Håller äntligen på att bli frisk från den här attack-förkylningen. Ingen feber alls idag eller större delen av gårdagen. Puh. På tiden.

Jag är en sån där person som tycker det är roligt med felskrivningar av alla slag. När T9 kom till mobiltelefonerna kunde jag skratta ihjäl mig av alla missa det kunde bli. "Anna" kunde t.ex. bli "bomb", och en gång när jag skulle skriva "Jag saknar dina fingrar" blev det "Jag saknar egna fingrar". Och vi är många som skrivit att vi är upptagna ikväll för att vi måste skugga. Eller klassikern - "Jag räknar dig."

Men just som man trodde att det inte kunde bli roligare kommer iPhone och andra nya "smarta telefoner", med sina inbyggda automatiska stavningsförslag! Det kan bli totalt helgalet! På sidan damnyouautocorrect.com finns helt absurda meddelanden som folk skickat av misstag. Vad sägs om följande exempel?





Nästan så man har lust att skaffa en iPhone bara för stavningsfunktionen!


2 kommentarer:

Pam sa...

HAHA, "badonkadonk".

En gång messade Robin mig och frågade "Ska vi äta ikapp när du kommer hem?". Han menade "äta glass" Jag tyckte det var ganska skoj!

En annan fin är ju "Hoppas du får kuk ikväll."

Emanuel Blume sa...

Haha, ja! :)

Jag har nog skrivit "God kuk!" istället för God jul nån gång... Sen har vi ju det här med nazistparkering och dubbelfitta och sånt!