Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

måndag 24 januari 2011

Rymdkorrespondent!

Nu var det längesen jag skrev något här på bloggen. Låt oss säga att livet har krävt min uppmärksamhet på andra håll. T.ex. närmar sig premiären av vampyrspexet Bathorys Monster (Har du inte bokat biljett än, gör det nu!!) där jag är sångfröken för hela ensemblen. Sen är det tusen andra projekt på gång också. Men det var inte det jag tänkte skriva om nu.

Min vän och ex-pianist Emma Lilliestam håller i ett radioprogram som heter Sci-Fi-radion, som sänder sitt första program i kväll i Radio AF, på 99.1 MHz i Lund-Malmöområdet. Hon frågade mig om jag ville vara deras rymd-korrespondent, och det tackar man ju inte nej till! Så ikväll klockan 22 börjar programmet. Vid 22.25 ungefär borde jag vara med. Man kan lyssna på internet också, på http://radio.af.lu.se/.

Bilden föreställer Voyager 1, som får sägas vara jordens korrespondent i rymden, eftersom den nu hunnit utanför solsystemets gränser. Det ni.

Inga kommentarer: