Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

torsdag 22 juli 2010

Radiokändis ftw!

Det är kul när man får syssla med sånt som är både roligt, intressant och känns meningsfullt. När jag tänker efter måste det väl nästan vara det bästa som finns. Och när man dessutom blir uppmärksammad och uppskattad för det måste det väl ändå tangera livets mening.

Förra naturvandringen jag höll med Agnes i Ruddalen blev uppmärksammad av P4. Det ringde en radiojournalist på förmiddagen och undrade om han kunde komma och träffa oss. Det är klart han fick, så en trekvart ungefär före vandringen skulle börja svängde det in en skåpbil med en gigantisk (jag överdriver inte, den var minst 4-5 meter) radioantenn på taket och parkerade på Ruddalens parkering. Agnes och jag blev intervjuade och så tog vi följande kort som publicerades på Göteborg Direkts hemsida. Programmet i P4 alltså som det gällde.


Fråga mig inte varifrån jag fick den konstiga minen. Tur att det inte syntes i radioinslaget. Det kan du förresten lyssna på genom att klicka här.

Hur som helst hade en hel del folk hört programmet och kom på vandringen bara därför. Den 26 juli är det dags igen! Missa inte att komma till Ruddalen då!

Inga kommentarer: