Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

tisdag 29 juni 2010

Var kom alla vackra människor ifrån?

Ingen aning faktiskt. Säkert är dock att dom var på Sundsby Säteri i förrgår. Jag är ju som jag tidigare nämnt producent för Visor på Sundsby, en serie på fyra konserter på Sundsby i sommar. Den första ägde rum i söndags, och det var ingen mindre än Christina Kjellsson som rockade loss på den vackra lilla, (men snubbelvänliga) scenen.

Som förband hade jag, dels av ekonomiska skäl, och dels för att jag aldrig kan låta bil att stå på scen, satt mig själv och Isabel. Och det gick bra, vi gjorde ett ganska avslappnat program med inslag av visor, blues, poesi och clownimprovisation. Men en underbar junilkvällssol i ansiktet.


Foto: Julia Isberg

Men själva höjdpunkten för kvällen var naturligtvis Christina Kjellsson. Hon inledde, som den rockstjärna hon är, med "Var kommer alla vackra människor ifrån", en låt som jag hörde första gången 2004 och som har etsat sig fast sedan dess.

I sin andra, eller om det var tredje, låt fick hon draghjälp på sång av Sigrid, som ni kan se på fotot här nedanför.

Foto: Agnes Leijon

Som inhoppande ljudtekniker fick jag ägna resten av konserten åt att sitta och ratta och försöka kontra Christinas plötsliga offensiva utfall.

Allt som allt är jag grymt nöjd med hela kvällen! Missa inte nästa konsert, 11 juli! Då blir det ingen mindre än min egen mor, Eva Blume, som tillsammans med Gjert Magnusson gör ett irländskt program, The Given Note, med irländsk musik och poesi av nobelpristagaren Seamus Heaney.

Var där eller inneha fyra räta sidor!

Inga kommentarer: