Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

söndag 28 februari 2010

Att bygga en studio under sängen

En knepig grej när man försöker spela in radioprogram är att få till rätt akustik. Jag är ju producent för Slottspod, ett astronomiprogram som kommer en gång per månad, och har nu även börjat med en inspelning av ett miljöprogram. Så jag har haft problem med att det är så mycket rumsklang i mitt rum hemma.

Men nu har jag löst problemet! Jag byggde helt enkelt en ljudstudio under min inneboendes säng! Av två palestinaschalar, två handdukar, en filt och diverse lådor. Såhär ser det ut:



Trångt, lågt i tak (ca 1,20), men mysigt, och med über-akustik! Har färdigställt senaste avsnittet av Slottspod och jobbar nu med miljöprogrammet. Lyssna på det rykande färska Slottspod här! Återkommer snart om det andra.

Inga kommentarer: