Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

torsdag 8 januari 2009

2008 i en liten lista

Här kommer den, listan över inte alltid så viktiga men ibland lite spännande små detaljer över det gångna året.

2008 års...
...bästa månad: Juni. Kärlek, sommar, musik och cyklar.

...bästa spelning: Oslo i november! I Norge har dom världens underbaraste publik!

...konstigaste felhörning: "Jag vill inte drömma drömmar i nån tramsig tall nånstans". (Lars Winnerbäck har inget emot träd. Han sjöng egentligen "Jag vill inte drömma drömmar i nån transithall nånstans")

...roligaste resa: cyklingen till Köpenhamn i början av juni, med Fia och Julia.

...bästa köp: min iMac G5!

...akademiska grej: tog min fil.kand. i december!

...värsta månad: Juli. När så mycket plötsligt slogs i kras och lätta saker blev svåra, roliga saker blev intetsägande och nätterna blev sömnlösa.

...nyuppväckta sporter för min del: innebandy, styrketräning och yoga (om de sistnämnda räknas som sporter)

...bästa tid på sträckan Klövedal-Göteborg (9 mil): 3.15

...kvittgjorda beroende: World of Warcraft (Rommelpot, Level 59 Gnome Mage)

...mest illustrerande låt: Tidvis (Lars Winnerbäck)

...klantigaste grej: En kittling som ledde till att mina glasögon gick i två delar.

3 kommentarer:

Elin sa...

Strålande felhörning! tipsa Winnerbäck om den, han borde sjunga så i stället.

Elin sa...

PS dårå. Jag har inte heller nåt emot tallar. Men de tramsiga träden tycker jag kan skärpa sig.

Almina sa...

F#m är svårt. Jag lyckas inte få det att låta bra...

ibland lyckas jag också gå upp och göra vad jag ska. Men inte just idag.