Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

fredag 25 november 2011

Sova sova säng säng säng

Jag har varit hemma från jobbet de senaste dagarna. Det började med att jag blev helt otroligt trött i måndags eftermiddag, åkte hem och sov, fick feber under natten och stannade hemma under tisdagen. Sedan fortsatte jag att sova, sova och sova 14-15 timmar om dagen fram till idag, då jag var en sväng på jobbet för att förbereda inför en föreläsning jag ska hålla i Karlstad imorgon.

Urrk. Har ingen vidare lust att åka någonstans imorgon egentligen, men det känns som en viktig grej att få klarat av. Vad jag funderar på är vad det är jag fått egentligen. Förutom febern i början har jag inte haft några direkta sjukdomssystem utöver att jag sovit mer än Bilbo i Sagan om Konungens Återkomst. Och ändå är trött. Helt galet.

Som illustration kommer här "Säng säng säng" ur revyn Träsmak från 1983.


Inga kommentarer: