Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

måndag 27 juni 2011

Midsommar, krokodiler och morgondopp

Har haft en fantastisk midsommar ute på Tjörn, med Janina och min familj. På midsommarmorgonen gick vi upp (eller rättare sagt, Janina tvingade upp mig) strax före åtta på morgonen, och skyndade ner till hamnen. Det var friskt och skönt i vattnet, och absolut värt det tidiga uppvaknandet! Sen regnade och blåste det resten av dagen, men efter den soliga morgonen gjorde det ingenting!

Men det jag tänkte skriva om den här gången är besöket vi gjorde vid Pilane gravfält på lördagen. Det är ett gravfält där jag varit till och från sedan jag bara var några år gammal. Har gått promenader där, lekt burken och kurragömma och hälsat på fåren. För några år sedan började man ställa ut skulpturer där, och det har bara blivit finare grejer för varje år.

Janina tog täten. Vi gick "den hemliga" vägen till gravfältet, samma väg som jag tagit sen när jag var liten.

Krokodiler! Gjorda av bildäck!

Tänk att få sväva högt där uppe, som en stjärna i det blå. Långt ovan pajasar och clowner ville jag dansa fram på tå.

Mystiska skulpturer fanns även uppe i bergen.


Det här var nästan det coolaste. Som att de hade växt upp där.

Inga kommentarer: