Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

fredag 11 mars 2011

Konstiga drömmar

Jag har drömt en del knäppa drömmar på sistone. Häromnatten drömde jag till exempel att jag hade sökt jobb på Akvarellmuseet på Tjörn. Jag fick inte jobbet (det gick till Isabel!), men det visade sig att museet sökte 30 tjänster till, och det var exakt 30 sökande, så då fick jag jobb i alla fall.

En annan natt drömde jag att jag skulle flytta in i ett kollektiv i Ängåsbergen. Det var ett jättehögt hus (om man stod på taket kunde man se Stockholm. Det var bara några hus länge bort, men det var Stockholm!). När jag kom dit låg alla i höga våningssängar i ett och samma rum, men de sa att jag inte behövde oroa mig. De brukade ta isär sängarna och ta dem till sina egna rum när de skulle sova, men de brukade känna sig så ensamma på dagarna så de satte ihop dem.


Men det knäppaste var i morse. Jag hade ställt klockan på halv nio. Klockan elva skulle jag på en jobbintervju. Men från sextiden på morgonen vaknade jag stup i kvarten. När jag sedan somnade om drömde jag att jag inte kunde hålla mig vaken. Jag gick omkring i ett smutsigt hus och försökte städa, men höll på att somna hela tiden. Jag kämpade och kämpade för att hålla mig vaken, och sen vaknade jag. På riktigt alltså, och upptäckte att det gått fem minuter sen jag tittade på klockan sist. Så jag vände mig om, somnade igen, och så var jag tillbaka i det smutsiga huset där jag städade och försökte hålla mig vaken. Så fortsatte det. Till slut gick jag upp vid halv åtta. Orka hålla på, liksom.

Inga kommentarer: