Här fanns tidigare Emanuel Blumes blogg. Nu har den flyttat och finns på emanuelblume.se. Välkommen dit istället!
vit text

måndag 29 juni 2009

Chinchillor, olivbröd, tvåor som släcks och rea upptill

Här kommer några hastiga nedslag från den gångna veckan. Först ut är ett oliv- mozzarella- och basilikabröd jag bakade. Riktigt smaskigt blev det!



Och sen var jag i Karlstad en sväng för att förbereda en festival. Jag delade rum med Sandra, som ni ser på bilden här nedanför. Hon tycker om russin och små morotsbitar.



När jag kom tillbaka till Göteborg fick jag syn på följande kryptiska skylt i en klädaffär. Är rean bara på kläder upptill? Som hattar? Mössor? Kanske även tröjor?



Och till sist, på min cykeltur från Göteborg ut till mina föräldrar på Tjörn, fick jag syn på en ännu mer kryptisk skylt. Det kanske är jag som är helt obildad, men vad menas med att "släcka 2:or"? Är det nåt man förväntas känna till?

4 kommentarer:

Almina sa...

Jag jobbar kvällar med att ringa och intervjua folk om vad de tyckte om sitt senaste besök på verkstaden. Jag tror att "släcka" gör man med anmärkningar från bilprovningen, precis som man efter en miljörevision "släcker" en anmärkning (typ dålig ordning i soprummet) från den ackrediterade revisorn innan man kan bli omcertifierad för ISO-standarden :) Men det är bara en teori!

Emanuel Blume sa...

Jag tvivlar på att nån kommer på en vettigare teori...

Rickard sa...

Selektiv brandkår?

Hexmaster sa...

Det är anmärkningar som måste åtgärdas, ja. Poängen med reklamen är att verkstaden inte bara fixar felet, utan även skriver in det i bilprovningsprotokollet. Man slipper alltså åka tillbaka till bilprovningen.

Jag hittar inte begreppet "tvåor" på Bilprovningens hemsida, lite märkligt men det är väl en inofficiell beteckning (som alla använder).